5 نکته برای موفقیت برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ

۵ نکته برای موفقیت برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن از افراد مشهور برای انتقال پیام تبلیغ، معرفی برند، محصول و کسب و کار استفاده می‎شود. اکنون که با اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر آشنا شده‌اید، چنکا ۵ نکته برای موفقیت برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ با شما در میان می‌گذارد.

در اینفلوئنسر مارکتینگ از دو روش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا به صورت همزمان استفاده می‎شود. در اکثر کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ از یک رسانه اجتماعی استفاده می‎شود و در آن اینفلوئنسرها پیام‌های تبلیغاتی شما را از طریق اشتراک‌گذاری مطلبی به مخاطبان خود منتقل می‌کنند. در این کمپین‌ها، پیام‌های تبلیغاتی از طریق شما یا خود اینفلوئنسرها تولید و تهیه می‌شوند. با اینکه در اینفلوئنسر مارکتینگ از این دو روش بازاریابی استفاده می‌شود، اما هر کدام موضوعی جداکانه هستند.

بازاریابی دهان به دهان شاهراه اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع استفاده از افراد مشهور برای بالا بردن تاثیر پیام تبلیغاتی شما میان عده‎ای از مخاطبان است. بازاریابی دهان به دهان این ارتباط را ایجاد می‌کند و در واقع شاهراهی است که این ارتباط‌ها از طریق آن صورت می‌گیرد.

برای موفقیت برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ ۵ نکته زیر را فراموش نکنید.

۱- مخاطبان آنلاین خود را بشناسید

قبل از هر کاری، شما باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. بدانید آن ها چه کسانی هستند، تصمیم‌ها و رفتار خرید آن‌ها را بررسی و ارزیابی کنید. با بررسی جامعه هدف‌تان خواهید فهمید که چگونه می‌توانید آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهید.

۲-  شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب

پس از شناسایی جامعه هدفتان باید متوجه شوید تا آن‌ها چه اینفلوئنسرهایی در چه حوزه‌هایی را دنبال می‌کنند. این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است. شما با پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب که در راستای اهداف‌تان هستند می‎توانید به طیف بزرگی از مخاطبان درست، دست پیدا کنید.


۵ نکته از راز و رمزهای تبلیغ در اینستاگرام به شما در استفاده اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام کمک می‌کند!


۳- نظارتی موثر داشته باشید

اینفلوئنسر مارکتینگ رساندن پیام تبلیغاتی شما از طریق اینفلوئنسرها به صورت غیر مستقیم است. در طراحی پیامی که از طریق اینفلوئنسرها به مخاطبان منتقل می‎شود، خلاق باشید. اگر این پیام توسط اینفلوئنسرها تولید می‌شود روی آن نظارت موثر داشته باشید نه سختگیرانه. به آن‌ها خط بدهید تا بدانند محتوای مورد نظر شما چیست؟ درباره چه موضوعاتی بنویسند؟ چطوری آن‌ها را به اشتراک بگذارند؟ چه سوالاتی از مخاطبان بپرسند؟ و در پاسخ به سوال مخاطبان چه بگویند؟

اینفلوئنسرها را از این موضوعات آگاه کنید اما دست آن‎ها را برای تولید محتوای خلاقانه و زیبا باز بگذارید.

۴- شروع تعامل

با یک کمپین ساده شروع کنید. سعی کنید تا اینفلوئنسرها به شما اعتماد کنند و پس از همکاری اول و به دست آوردن نتیجه مطلوب، همکاری مداومی را با آن‌ها داشته باشید.

۵- نتایج کمپین ها را بررسی کنید

پس از اجرای کمپین‎های شما از طریق اینفلوئنسرها، نتیجه این تبلیغات را بررسی کنید تا از تاثیر اینفلوئنسرها روی میزان شناخته شدن برند میان مخاطبان، میزان فروش و … آگاه شوید. قطعا تاثیر بسزایی دارد. سعی کنید این رابطه‌ها را حفظ کنید و از اینکه آن‌ها چطور یک رویدادی را به طور نامحسوس تفسیر می‌کنند اطلاع پیدا کنید.

چنکا که در زمینه تبلیغ در اینستاگرام فعالیت دارد، میان برند و اینفلوئنسرهای اینستاگرام ارتباطی با اعتماد ایجاد کرده است، تا اینفلوئنسرها و برندها به راحتی و آسانی بتوانند به همکاری با یکدیگر بپردازند تا از این طریق هم برندها و هم اینفلوئنسرها به کسب درآمد از اینستاگرام برسند. برای موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ باید درباره اینکه چطوری کمپین‎های موفق اینفلوئنسر مارکتینگ بسازیم؟ بدانید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *