3 گام تا اجرای موفق کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام

۳ گام تا اجرای موفق کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام

اینفلوئنسرها یکی از قدرتمندترین ابزارهای شبکه‎های اجتماعی هستند. برای هر نوع نفوذ و تاثیرگذاری میان مخاطبان اینفلوئنسرهایی وجود دارند و پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب هدف‎تان، شما را در بالا رفتن موفقیت‎تان کمک می‎کند. اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر ممکن است بسیار ساده باشد، اما در واقع یک فرآیند پیچیده است که زمانی را از شما می‏گیرید. ۳ گام تا اجرای موفق کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام فاصله دارید .

۳ تا از گام‏‎های پایه و ابتدایی که برای موفقیت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بدانید در زیر آمده است:

گام اول: شناسایی مخاطبان هدف و پلتفرم

بازاریابی درباره همه مخاطبان است. اما بازاریابان با جست‏وجوی عمیق‎تر، متوجه خواهند شد که مخاطبان‎شان کل دنیا نیستند. مخاطبان آن‏ها گروهی از مردم است که اشتراکاتی با هم دارند و وجود این اشتراکات احتمال خرید محصول یا استفاده از خدماتی را از طریق آن‏ها بیشتر می‏کند. این گروه از مردم به عنوان مخاطب هدف شما باید در نظر گرفته شوند. پیدا کردن مخاطبان هدف کلید بازاریابی شما است. نه تنها پیدا کردن مخاطبان هدف‎تان، باعث تبدیل آن‎ها به مشتری ایده‏آل می‎شود، بلکه آن‎ها می‎توانند نام تجاری برند و کسب و کارتان را گسترش دهند.

همین امر نیز برای شبکه‎های اجتماعی صدق می‏کند. شما نمی‎توانید ۱۰۰% تلاش خود را برای تمام شبکه‎های اجتماعی بکار بگیرید. باید روی ۲ تا ۳ پلتفرم تمرکز داشته باشید و از آن‏ها بهترین استفاده را ببرید. فیسبوک، اینستاگرام و توییتر پلتفرم‎هایی هستند که بیشترین استفاده را در میان بازاریابان دارند. انتخاب پلتفرم مناسب به دستور کار شرکت شما بستگی دارد و باید موردی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

3 گام تا اجرای موفق کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام

گام دوم: شناسایی اینفلوئنسرهای درست

اینفلوئنسرهای مناسب را انتخاب کنید و روی آن‌هایی که در محدوده مخاطبان هدف شما فعالیت دارند، تمرکز کنید. هنگامی که لیستی در دست دارید، با بررسی عواملی مثل بودجه، زمینه‎های مورد علاقه و …، می‎توانید اینفلوئنسرهای نامناسب را حذف کنید. برای مثال کسی که در صنعت مد، کفش را پوشش می‎دهد، ممکن است برای یک شرکت پوشاک مناسب نباشد. شما باید به پتانسیل‎های اینفلوئنسرها توجه کنید تا ببینید آن ها متناسب  فاکتورهایی که برای کمپیتان در نظر گرفتنید هستند یا خیر.

یک نکته کلیدی که باید به در نظر بگییرید، این است که اینفلوئنسرها ممکن است دنبال‎کنندگان زیادی نداشته باشند، اما شما باید ویژگی‏های تاثیری آن‎ها را شناسایی کنید. تعداد دنبال کنندگان نسبت به میزان تاثیرگذاری نمایش‏ها، ترافیک و جذب مشتری‏ها، از اهمیت کمتری برخوردار است.

3 گام تا اجرای موفق کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام


قبل از اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، بهتر از است نکاتی را درباره کار کردن با اینفلوئنسرها بدانید. پس معرفی نکاتی برای کار کردن با اینفلوئنسرها را بخوانید!


گام سوم: ثبات و تحلیل

ثبات کلید همه کمپین‏های بازاریابی است. شما و اینفلوئنسرهای انتخابی شما برای ارسال و نگهداری محتوا، باید یک برنامه‏ریزی اختصاصی داشته باشید. مخاطبان زمانی را برای دیدن پست‏های شما می‎گذارند پس باید از این فرصت‎ها استفاده کنید و پست‏های‎تان را در آن زمان ارسال کرده و مخاطبان خود را نگه دارید. ممکن است این زمان برای هر اینفلوئنسر متفاوت باشد، پس هماهنگی میان شما و اینفلوئنسرها اهمیت زیادی دارد. ارسال پست از طریق اینفلوئنسرها به طور مداوم و برنامه‎ریزی شده به افزایش اعتبار برندتان کمک بسیاری می‎کند. از آنجا که اینفلوئنسرها مسئولیت اجتماعی خود را دارند، لزوما نباید آن‏ها را مجبور کرد تا پست‎ها را در زمان به خصوصی ارسال کنند. در عوض آن‏ها مسئولیت ارسال تعداد مشخصی از پست‎های مربوط به برند شما، را در روز دارند.

در حالی که ارسال به طور مدام مفید است، به همان اندازه هم تجزیه و تحلیل اینکه اینفلوئنسرها چه کار می‎کنند اهمیت دارد. تجزیه و تحلیل به بازاریابان کمک می‎کند تا تغییر استراتژی‏ها و نتایج آن‎ها را ببینند. با استفاده از این آنالیزها می‏توانند اینفلوئنسری که مفید نیست را پیدا کرده و آن را جایگزین کنند. این تحلیل اشتباهاتی که ممکن است انجام بدهید را به شما نشان می‌دهد. اعداد می‎توانند به شما نشان دهند که منطقه خاصی که شما در نظر گرفته‏اید، برای تمرکز مناسب است یا خیر. علاوه بر این، تعریف می‎کند که چه نوع محتوا به بهترین شکل کار می‎کند و بیشترین ترافیک، نظرات و مخاطب ر ا جذب می‏کند. تصمیم‏گیری‎های آگاهانه برای بازاریابی ضروری است و بدون آن بازاریابی امکان‏پذیر نیست.

3 گام تا اجرای موفق کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام

پلتفرم‎هایی برای ارتباط بین اینفلوئنسرها و برندها وجود دارند. چنکا بزرگ‎ترین و معتبرترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که پل ارتباطی‏ای موثر و با اعتماد را بین برندها و اینفلوئنسرها به وجود آورده و شما می‌توانید از طریق چنکا کمپین‌های تبلیغاتی خود را با اینفلوئنسرهای مناسب اجرا کنید و میزان سودآوری خود را افزایش دهید. تبلیغات اینستاگرام یکی از روش‌های موثر دیجیتال مارکتینگ دارند. برای تضمین موفقیت کمپین‎های‌تان بهتر است «نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‎های اینفلونسر اینستاگرام» را بخوانید.3 گام تا اجرای موفق کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *