کمپین‌های بازاریابی مورد علاقه کسب و کارها

کمپین‌های بازاریابی مورد علاقه کسب و کارها

کمپینهای بازاریابی- براساس داده‌های موجود، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان شناخته می‌شود. اکنون در جریان محبوبیت و میزان کاربران اینستاگرام قرار گرفتید، اما چرا میان روش‌های تبلیغاتی در اینستاگرام راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مورد علاقه صاحبان کسب و کارهاست؟

براساس آنالیزهای تکنیکال چنکا معتبرترین پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار در ایران، ۴۹۷۰۰ پیج در اینستاگرام بالای ۱۰ هزار دنبال‌کننده دارند. این پیج‌ها دارای محتوا و هویت‌های معلوم و مجهول هستند. در اینجا چون قرار درباره کمپین‌های بازاریابی صحبت کنیم، پس بهتر است برای دانستن اطلاعات بیشتر درباره پیچ‌ها و آمارهای مربوط به آن مقاله «تبلیغات اینستاگرام و وضعیت کیفی آن در ایران» را بخوانید.

بازاریابی ویروسی در اینستاگرام

بازاریابی ویروسی در اینستاگرام

یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی، بازاریابی ویروسی از طریق بازاریابی دهان به دهان است. برای شفاف‌سازی این موضوع خودتان را در نظر بگیرید. شما هم وقتی دوست یا آشنایی محصول یا خدماتی را معرفی کرده و درباره آن با شما صحبت می‌کند، تمایل و اعتماد بیشتری نسبت به آن پیدا می‌کنید تا زمانی که تبلیغ مستقیم آن را ببینید. توصیه دوست یا آشنا همان بازاریابی دهان به دهان است. اعتماد و علاقه شما نسبت به آن محصول یا خدمات باعث می‌شود که شما هم آن را به دیگر دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و این جریان به صورت ویروسی ادامه دارد. اینجاست که متوجه بازاریابی ویروسی می‌شوید.

اینستاگرام هم یک بستر قوی برای بازاریابی ویروسی است. حتما می‌گوید چطور؟ در اینجاست که باید سراغ افراد تاثیرگذار بروید. این افراد که به اسم اینفلوئنسر آن‌ها را می‌شناسیم تاثیر بالایی روی مخاطبان خودشان دارند. معرفی و توصیه این افراد برای استفاده از محصول یا خدماتی کاربران را به سمت برند شما می‌کشاند. مخاطب‌ها اسم شما را از زبان آدم‌هایی که قبول دارند می‌شوند و نام شما در ناخودآگاه کاربرها حک می‌شود. در واقع این همان اصل جنس است. نام شما در ذهن باقی بماند و هرجایی شما را به دیگر برندها ترجیح بدهند، با این کار شما صاحب مشتری‌های وفادار خواهید بود، که هم به سمت شما باز می‌گردند و هم شما را به دیگران پیشنهاد می‌دهند.

بهترین راه برای تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها طراحی کمپین‌های بازاریابی است. البته باید در طراحی کمپین‌های بازاریابی خیلی چیزها را در نظر بگیرید. برای درک بهتر اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ مقاله «اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟» را بخوانید.

کمپین بازاریابی را چطوری طراحی کنید؟

کمپین بازاریابی را چطوری طراحی کنید؟

هدف‌تان از راه‌اندازی کمپین چی هست؟ یعنی قرار نتیچه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چه برآوردی برای‌تان داشته باشد؟ به طور مثال افزایش بازدید سایت، افزایش فروش، افزایش فالوور، لایک و کامنت، آگاهی از برند و … همه این‌ها می‌تواند جزء اهداف کمپین‌های شما باشد.

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ درباره مخاطبان خود تحقیق کنید. بعد از تعیین هدف‌تان مخاطبان را باید پیدا کنید. مثلا مخاطبان‌تان زن هستند یا مرد؟ سن آن‌ها چقدر است؟ کجا ساکن هستند؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟ و غیره. زمانی می‌توانید به این سوال‌ها پاسخ دهید که هدف‌تان از راه‌اندازی کمپین را مشخص کرده باشید. این طوری می‌توانید برای دسته‌ای از مخاطبان برنامه‌ریزی کرده و هزینه کنید.

حالا وقت آن است که اینفلوئنسرهای مناسب را انتخاب کنید. این مهم‌ترین نکته در اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ است. چرا؟ فکر کنید به طور مثال برای تبلیغ لباس کودک یک اینفلوئنسر بزرگسال را انتخاب می‌کنید، آیا به نظرتان خیلی خنده‌دار نیست؟ آن اینفلوئنسر چه ربطی به کودک دارد؟ مخاطبان شما والدین کودکان یا خود آن‌ها هستند و آن اینفلوئنسر هیچ ربطی به کودکان ندارند. شاید بگویید برای تبلیغ کودکان مگر اینفلوئنسر بچه هم وجود دارد، بله! در دنیای اینستاگرام هیچ چیز بعید نیست و اینفلوئنسر کودک هم داریم. البته صفحه آن‌ها توسط پدر و مادرشان اداره می‌شود.

نوبت تولید محتوا برای کمپین‌تان است. در این مرحله و به توصیه بزرگان این عرصه سعی کنید تولید محتوا را به خود اینفلوئنسرها بسپارید. البته راهنمایی کردن آن‌ها و نظارت روی محتوایی که تولید می‌کنند. فکر می‌کنید علت این کار چیست؟ بگذارید بگوییم اینفلوئنسرها قبل از مراجعه شما به آن‌ها شروع به جمع‌آوری مخاطبان خود یا همان فالوورها کرده‌اند. پس چه شما به آن‌ها مراجعه کنید چه نه، آن ها در حال افزایش مخاطبان خود هستند. در یک کلام، اینفلوئنسرها مخاطبان خود را می‌شناسند و می‌دانند برای جذب آن‌ها چه محتوایی باید تولید کنند. کافی است یکسری راهنما و خط مشی را به آن‌ها بدهید تا آن‌ها محتوای مورد نظر شما را بسازند.

برندها در حال رشد در اینستاگرام

اکنون وقت آن است کمپین خود را طراحی کرده و سراغ اینستاگرام بروید. قبل از این کار بهتر است بدانید که تاکنون ۴۸٫۸% از برندها از این پلتفرم استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود این رقم در یک سال آینده به ۷۰٫۷% برسد. همچنین نیمی از همه کاربران حداقل یک برند را دنبال می‌کنند و ۵% آن‌ها نسبت به برندها واکنش نشان می‌دهند مثل بازدید از سایت، جست‌وجو درباره اطلاعات آن کمپانی، توصیه کردن به دوستان و آشنایان و غیره. بدانید که ۵۰۰ هزار کسب و کار در حال حاظر در اینستاگرام تبلیغات می‌کنند.

دانستن این آمار نشان می‌دهد تبلیغات در اینستاگرام به هر روشی موثر است و فقط کافی است تا شما روش درست را انتخاب کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *