کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها

جذابیت‌های فضای سرگرم‌کننده‌ی اینستاگرام محبوبیت این نرم‌افزار و تعداد اعضای فعال آن را هر روز و هر لحظه بیشتر کرده است و همین موضوع توانسته است فضای آن را از یک محیط صرفاً سرگرم‌کننده به محل کار و کسب درآمد افراد زیادی تبدیل کند. این حجم از محبوبیت و دسترسی به یک نرم‌افزار تاکنون به این شکل سابقه نداشته است. برای بسیاری از افراد کسب درآمد از اینستاگرام تبدیل به یک کار تمام ‌وقت شده که دلیل اصلی آن تأثیرگذار بودن این رسانه در میان استفاده‌کنندگان است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید پرداختن به موضوع کسب درآمد از اینستاگرام است که احتمالاً با مطالعه‌ی آن می‌توانید شما هم یکی از افراد تأثیرگذار در این فضا شده و کسب درآمد کنید.

بنابراین این مقاله را با سر فصل‌های زیر مطالعه کنید:

  • اینفلوئنسر اینستاگرام چه کسانی هستند؟
  • آیا اینفلوئنسرها همواره از محتوای تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟
  • چرا شرکت‌ها برای تبلیغات خود از قدرت اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند؟
  • میزان درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام چقدر است؟
  • چطور برای کسب درآمد از اینستاگرام تبدیل به یک اینفلوئنسر شویم؟

اینفلوئنسر اینستاگرام چه کسانی هستند؟

یکی از عوامل بسیار مؤثر در رسانه‌های اجتماعی افرادی هستند که با قدرت و نفوذی که دارند می‌توانند دیگران را ترغیب به مشارکت در یک حرکت اجتماعی یا فرهنگی کنند، یا آن‌ها را تشویق کنند تا محصولی را بخرند یا از خدماتی استفاده کنند. این‌ها کسانی هستند که در تمام  شبکه‌های اجتماعی به “اینفلوئنسرها” مشهور بوده و صفحات آن‌ها در اینستاگرام، پرطرفدار با تعداد دنبال‌کنندگان، یا همان فالوئرهای پرتعداد است و به همان نسبت تعامل و نفوذ بالایی روی مخاطبان خود دارند.

البته باید توجه داشت که فقط تعداد زیاد دنبال‌کنندگان مهم نیست. در حقیقت صاحب یک صفحه با میلیون‌ها دنبال‌کننده که فقط چند صد کامنت دریافت می‌کند، کاربر مؤثری نیست؛ اما اگر در یک پیچ با چند هزار فالوئر، هزاران کامنت از طرف افراد مختلف دریافت شود، یعنی مخاطبان با پست‌های این فرد درگیر شده، به آن توجه کرده و نظر خود را خوب یا بد با او به اشتراک می‌گذارند و همین موضوع نشان از مؤثر بودن فرد روی مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود دارد.

به ‌هر حال همین تأثیرگذاری برای افرادی که برای آن زحمت می‌کشند منجر به کسب درآمد از اینستاگرام شده و عنوان شغلی که به آن اختصاص داده می‌شود همین واژه‌ی “تأثیرگذار” با ترجمه‌ی انگلیسی Influencer است. به‌ این ‌ترتیب که شرکت‌ها تبلیغات خود را به این افراد می‌سپارند تا با تصاویر یا متن مورد نظر خودشان، یا مورد پیشنهادی و مشخصی، چیزی را به دنبال‌کنندگان خود معرفی کرده و بابت آن پول دریافت کنند.

اینفلوئنسر در فضای اینستاگرام کسی است که با توجه به تعداد بالای دنبال کنندگان صفحه‌ی خود و قدرت تأثیرگذاری روی آن‌ها به پست‌های تبلیغاتی روی پیج خود گذاشته و از این طریق به کسب درآمد  از این فضا مشغول است.

 

پاسخ این پرسش این است که نه لزوماً و نه همیشه. در حقیقت اینفلوئنسرهایی در فضای اینستاگرام موفق‌تر هستند که محتواهایی که برای ترغیب افراد به خرید در پیچ خود پست می‌کنند، همیشه کاملاً تبلیغاتی نیست و روی محصول یا خدمات مورد نظر تمرکز ندارد. بلکه با لحن و بیانی گویا و با تصاویر با کیفیتی که فوکوس همیشگی آن‌ها به مورد تبلیغاتی نیست، فالوئر های خود را با یک جنس یا خدمات آشنا می‌کنند.

ضمناً اینفلوئنسری موفق است که همه‌ی پست‌های او تبلیغاتی و ترغیب‌کننده نیستند و با فاصله‌ی زمانی و با احترام به ‌وقت و نظر دنبال‌کنندگان، پست‌های مخصوص به معرفی کالا یا خدمات را روی صفحه‌ی خود قرار می‌دهد.

بدیهی است که اگر به ‌اندازه‌ی کافی باهوش نبوده و صفحه‌ی خود را پر از تبلیغات کند به ‌مرور زمان قدرت تأثیرگذاری و دنبال‌کنندگان خود را از دست خواهد داد، چراکه هیچ فالوئری مایل به دنبال کردن طولانی ‌مدت صفحه‌ای که بیشتر شبیه به یک کاتالوگ پر محصول است، نخواهد بود.

 

چرا شرکت‌ها برای تبلیغات خود از قدرت اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند؟

با توجه به آن‌که بسیاری از اینفلوئنسرها با مخاطبان خود تعامل خوبی دارند، شرکت‌ها به فکر سرمایه‌گذاری برای تبلیغات در این فضا افتاده‌اند تا از این میزان تأثیرگذاری برای معرفی و بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. تجربه ثابت کرده است که انجام این کار از تبلیغات به شیوه‌ی سنتی مؤثرتر بوده است. به‌ ویژه هنگامی‌که شرکت‌ها سعی دارند نسل جوان را هدف اصلی بازاریابی خود قرار دهند. جمعیتی که دیگر برای شناخت محصول یا خدماتی به تبلیغات تلویزیونی یا مجله‌ها رجوع نمی‌کند و اینترنت و شبکه‌های مجازی اصلی‌ترین منبع کسب اطلاعات آن‌هاست.

طبق یک مطالعه در زمینه‌ی تأثیرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام انجام می‌شود، پیش‌بینی ‌شده است که به دلیل نرخ بالای کسب موفقیت در این شیوه از بازاریابی، میزان سرمایه‌گذاری در این مدل از تبلیغات از ۰۷/۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۸/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ برسد. حال تصور کنید چه سهم بزرگی از این پول نصیب کسانی می‌شود که از این طریق به کسب درآمد از اینستاگرام مشغول هستند.

فضای اینستاگرام برای مخاطب نسل جوان بسیار جذاب بوده و همین موضوع منجر به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ برای تبلیغ در این نرم‌افزار شده است.

اینفلوئنسر

میزان درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام چقدر است؟

مبلغی که برای ارسال هر پست تبلیغاتی در یک صفحه توسط شرکت‌ها پرداخت می‌شود بسیار متفاوت بوده و هیچ نرخ مشخصی برای آن وجود ندارد. این عدد به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن میان می‌توان به تعداد فالوئرهای مؤثر به معنی افرادی که کامنت می‌گذارند، بودجه‌ی بازاریابی، بزرگی و کوچکی برند تبلیغ‌کننده، و هم‌زمانی اشتراک‌گذاری یک پست توسط چندین اینفلوئنسر اشاره کرد.

به‌ هر حال چون همه‌ی این عوامل همواره متغیر بوده هنوز در هیچ کجای دنیا عدد مشخصی برای میزان کسب درآمد از اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها وجود ندارد.

چطور برای کسب درآمد از اینستاگرام تبدیل به یک اینفلوئنسر شویم؟

برای کسانی که به صفحه‌ی اینستاگرام خود مدام سر می‌زنند تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر و کسب درآمد از اینستاگرام به طرز شگفت‌انگیزی امر ساده‌ای است. در اینجا سه کار اصلی که برای این منظور لازم است انجام دهید را به شما توصیه می‌کنیم:

  • برای بالا بردن دنبال کنندگان مؤثر تلاش کنید.

این کار شیوه‌های مختلفی دارد. به ‌طورکلی اگر می‌خواهید صفحه‌ی شما در اینستاگرام پر بازید و مؤثر باشد باید:

  • پست خوب، با کپشن های مؤثر و عکس‌های با کیفیت داشته باشید.
  • لازم است در اوایل کار خود در روز پست‌های زیادی بگذارید تا صفحه‌ی شما زنده و فعال به نظر برسد و در لیست پیشنهادهای اینستاگرام به دیگران وارد شود.
  • با دنبال‌کنندگان خود تعامل داشته باشید، یعنی به کامنت‌های آن‌ها پاسخ دهید و شما هم آن‌ها را دنبال کرده و برای آن‌ها نظر بگذارید.
  • پست‌های متنوع، اعم از عکس و فیلم داشته باشید و به گذاشتن عکس‌های شخصی با موضوع رویدادهای عادی و بی‌اهمیت زندگی بسنده نکنید.
  • قدرت Live و Story را دست‌کم نگیرید.

همه‌ی این موارد می‌تواند به‌مرور زمان صفحه‌ی شما را به یک پیج پرمخاطب تبدیل کند و کم‌کم از شما یک اینفلوئنسر بسازد که می‌تواند به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازد.

دیجیتال مارکتینگ

  • وقتی به تعداد خوبی از دنبال کنندگان مؤثر دست ‌یافتید خودتان با شرکت‌ها وارد مذاکره شوید.

لازم نیست منتظر آن‌ها بمانید تا شما را پیدا کنند. می‌توانید با داشتن صفحه‌ای قدرتمند، از نظر تعداد دنبال‌کنندگان مؤثر و پست‌های خوب، به برندهای گوناگون پیغام همکاری بفرستید و از آن‌ها بخواهید صفحه‌ی شما را بررسی کنند و در صورت تمایل پست تبلیغاتی خود را به شما بسپارند.

 

  • به آن‌ها پیشنهاد همکاری به‌ صورت آزمونی بدهید.

حتماً از این پیشنهاد استقبال خواهد شد. به این صورت که می‌توانید هشتگ کمپین‌های تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسرهای دیگر روی پیج‌ها قرار گرفته است را دنبال کنید و به شرکت تبلیغ‌کننده پیشنهاد کنید که شما هم این پست را خواهید گذاشت و درصورتی‌که آن‌ها بازخورد مثبتی از صفحه‌ی شما دریافت کنند، هزینه‌ی آن تبلیغ را به شما پرداخت کرده یا برای کمپین‌های دیگر از شما به‌ عنوان اینفلوئنسر استفاده کنند.

لطف این همکاری در ابتدا این است که چون شما هشتگ یک کمپین بزرگ را روی پست خود قرار می‌دهید، افراد زیادی که دنبال‌کنندگان این کمپین هستند پیج شما را پیدا کرده و احتمال آن‌که فالوئر فعالی برای شما بشوند زیاد خواهد بود و همین امر در طول زمان به تبدیل‌ شدن شما به یک اینفلوئنسر که به کسب درآمد از اینستاگرام مشغول است، کمک خواهد کرد.

 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *