کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام با چند راه کار

اگر فکر میکنید کسب درآمد از اینستاگرام فقط یک شعار تبلیغاتی است، بهتر است دوباره فکر کنید …

در عصر شبکه های اجتماعی بیلبوردهای تبلیغاتی و تبلیغات مشابه دیگر تاثیر زیادی برای فروش بیشتر محصولات ندارد. به جای آن مردم به توصیه افراد مشهور  این شبکه ها که همان اینفلوينسر ها هستند خواسته یا نا خواسته گوش می دهند. این روز ها شبکه های اجتماعی به اندازه هالیوود بزرگ هستند. این ممکن است خبر بدی برای آژانس های تبلیغاتی باشد اما بهترین فرصت برای کسب و کارهای کوچک برای رقابت با رقبای بزرگ است. اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که با هزینه کمتر نتایج موثرتری را به همراه دارد.

در حال حاظر اینستاگرام ۷۰۰ میلیون کاربر دارد  ۲۲ میلیون کاربر هر روز از اینستاگرام استفاده می‌کنند. تعداد کاربران ایرانی که از اینستاگرام استفاده میکنند ۲۸ میلیون نفر است. علاوه بر این در طی این سال‌ها آمار رشد اینستاگرام همیشه مثبت بوده است و همچنان در حال رشد است. این جامعه آماری اینستاگرام را برای حضور برندها و تبلیغ در اینستاگرام بسیار جذاب کرده است.

کسب درآمد از اینستاگرام

چند نکته تا کسب درآمد از اینستاگرام

یک بازاریاب باهوش می‌داند که بهترین راه تبلیغات استفاده از  شهرت افراد مشهور است. این قاعده کلی اینفلوئنسر مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام است. میزان بازخورد کاربران به تبلیغات اینستاگرام بسیار زیاد است به همین خاطر برندها علاقه بیشتری به این نوع تبلیغات دارند. همین امر درآمد کاربران از اینستاگرام را به بیش از ۲٫۵ میلیار دلار رسانده است. برای درک بهتر این موضوع مقاله “درآمد از تبلیغات اینستاگرام از مرز ۲٫۵ میلیارد دلار گذشت” را بخوانید. با تمام اینها  چگونه می‌توان از اینستاگرام کسب درآمد کرد ؟!

جواب این سوال این است: مشهور شوید! فراموش نکنید که هرکسی می‌تواند در اینستاگرام باشد اما فقط افرادی که روند رو به رشد خورد را تداوم می‌بخشند می‌توانند فالوئرهای خود را افزایش داده و اینفلوئنسر شوند.  برای این کار رعایت موارد زیر لازم و ضروری است.

محتوای با کیفیت تولید کنید

اینستاگرام برخلاف رسانه‌های اجتماعی مشابه الگوریتم خاصی برای نمایش پست‌ها به کاربران دارد و برخی از پست‌ها را بالاتر از بقیه به کاربران نمایش می‌دهد این موضوع هیچ ارتباطی به زمان انتشار پست ندارد. محتوای غنی از مهم‌ترین مواردی است که حساب کاربری شما باید داشته باشد. اگر نمی‌توانید برای خرید یک دوربین عکاسی سرمایه‌گذاری کنید عکاسی با دوربین تلفن همراه خود را یاد بگیرید. تا حد ممکن از فلش دوربین و فیلترهای اضافه استفاده نکنید. کپشن شما باید احساسات کاربران را تحریک کند لایک‌ها و کامنت‌های بیشتر، پست شما را برجسته‌تر می‌کند.

کیفیت مهم‎تر از کمیت

بیشتر مردم ۲ تا ۴ بار در روز محتوا تولید میکنند اما این چیزی نیست که مخاطبان شما در اینستاگرام می خواهند این کار شما را در مقابل کاربران قرار می دهد. اگر به انتشار پست های زیاد در روز علاقه مندید بهتر است توییتر را برای فعالیت خود انتخاب کنید. اگر پستی توجه شما را جلب نکرد نیازی نیست آن را منتشر کنید و این را هم در نظر داشته باشید که مردم این را می‌پسندند؟! مواردی که فکر می‌کنید بیشترین تاثیر را دارد منتشر کنید. ارسال پست‌های مکرر به معنای دیده شدن بیشتر نیست.

داستان بگویید

فرقی نمی‌کند اینفلوئنسر هستید یا یک برند و یا یک فرد عادی همه یک داستان برای تعریف کردن دارند.

داستان‌نویسی چیزی بیشتر از تعریف کردن درباره خودتان است. در تجربیات گذشته خود جست‌وجو کنید و کارهایی که انجام می‌دهید و موارد این چنینی توجه کنید که یک داستان بدون چالش جذابیت چندانی ندارد. ایجاد ارتباط با یک متن غنی راحت‌تر و مخاطبان شما را بیشتر برای نظر دادن مجاب می‌کند در الگوریتم جدید اینستاگرام تعداد دنبال‌کننده‌های شما اهمیتی ندارد بلکه تعداد نظرات است که اهمیت بیشتری دارد و پست شما را برجسته‌تر می‌کند.

اگر  فکر می‌کنید کسب درآمد از اینستاگرام فقط یک شعار تبلیغاتی است، بهتر است دوباره فکر کنید …

در این مقاله به چند مورد برای موفقیت و کسب درآمد از اینستاگرام پرداخته شد که قطعا تمام راه نیست. شما برای ارتباط بیشتر و موثرتر با مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی چه راه کارهایی را پیشنهاد می‎دهید؟!

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *