نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‌های اینفلونسر اینستاگرام

نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‌های اینفلونسر اینستاگرام

اینفلونسرهای دنیای مدرن امروز شبیه متخصصان یا خبرگان گذشته هستند. همانطور که در گذشته، متخصصان و خبرگان تاثیر زیادی روی مردم داشتند، اینفلونسرهای دنیای مدرن هم روی مخاطبان خود تاثیر می‌گذارند. آن‎ها به شکل‎گیری جریان‎ها و روایت‌ها در سراسر حوزه‎ها و زمینه‎های مورد علاقه خود کمک می‎کنند. آن‎ها درباره موضوعات مورد علاقه خودشان صحبت کرده و درباره مسائل روزمره‌ای که به آن علاقه دارند مثل مسائل عمومی نظر و پیشنهاد می‏دهند. چنکا نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‌های اینفلونسر اینستاگرام به شما ارائه می‌دهد، همراه ما باشید.

اینستاگرام یکی از کانال‎هایی است که کاملا با موضوع اینفلونسر مارکتینگ سازگار است. اینفلونسرها در اینستاگرام به غیر از اشتراک‎گذاری روزمرگی، دغدغه‏ها و رویاهای‎شان می‎توانند مخاطبان را نسب به تجربیات درباره برند، محصول یا خدماتی آگاه کنند. ماهیت بصری این شبکه اجتماعی، جذب توجه مخاطبان و آغاز ارتباط با آن ها را از طریق اشتراک‎گذاری ویدیوها و عکس‎های زیبا به همراه کپشن‏های گیرنده و توصیفات، تضمین می‎کند. همچنین اینفلونسرها و برندها، مخاطبان جذب شده را به اشتراک‏گذاری محتوای آن‌ها (عکس یا ویدیو) و شرکت در کمپین‏ها ترغیب کرده و آن ها را درگیر کمپین مارکتینگ خود کنند.

شما می‎توانید برای افزایش اثر بخشی کمپین خود، مراحل زیر را اجرا کنید:

۱- تعریف یک طرح کمپینی

هیچ کمپینی بدون برنامه یا استراتژی به درستی انجام نمی‏شود. همچنین شما باید نتایجی را که انتظار دارید از کمپیتان بدست بیارید را مشخص کنید. علاوه بر این، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و پیام‎های خود را به غیر از اینستاگرام در دیگر شبکه‌‏های اجتماعی نیز منتشر کنید.

برای ارزیابی کارآیی کمپین‏ها باید از نرم‎افزارهای مرتبط استفاده کنید تا با استفاده از آمار بدست آمده از پیشرفت‎ها و چالش‏ها آگاه شوید. در کنار این کارها، از محتوایی که اینفلونسرها در ارتباط با برند، محصول یا خدمات شما تولید و منتشر می‏کنند، مطمئن شوید تا آن‏ها مناسب با چارچوب کمپانی شما باشد.

نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‌های اینفلونسر اینستاگرام


برای ساخت کمپین‎های اینفلوئنسر مارکتینگ، بهتر است مطلب «چطوری کمپین‌های موفق اینفلوئنسر مارکتینگ بسازیم؟» را بخوانید.


۲- استقلال اینفلونسرها را محدود نکنید

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار خلاق است و اگر شما اینفلونسرهایی را برای کمپین‎های‎تان انتخاب کردید، آن‎ها را در تولید محتوا محدود نکنید تا بتوانند محتوای خلاق مناسب تولید کنند. اینفلونسرها نه تنها در این زمینه کارشناس هستند، بلکه می‎دانند که پیام‎ها را چطوری باید طراحی کنند تا مخاطبان جذب آن‎ها شوند. از این رو، برای همکاری با آن‏ها بهتر است پیشنهادها و راهنمایی‎های مفید خود را با آن‎ها در میان بگذارید، اما اینفلونسرها را به پیروی از خط کاری خودتان مجبور نکنید. آزاد و محدود بودن در خلاقیت روی شور و اشتیاق اینفلونسرها تاثیر می‎گذارد و ممکن است در تولید محتوای او به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه منعکس شود.

نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‌های اینفلونسر اینستاگرام

۳- ایجاد یک صفحه فرود مناسب برای جذب مخاطبان

یک صفحه ساده اما موثر در وب‎سایت خود  برای چشم‎انداز و مشتریانی که از سوی اینفلونسرها ایجاد می‎شوند، بسازید تا آن‏ها به آن صفحه هدایت شوند. یک فرم ساده اما دقیق انتخاب کرده و برای ثبت‏نام مشتریان انگیزه‎ای ارائه دهید. به عنوان مثال، دانلود یک کتاب الکترونیک به صورت رایگان، می‎توانند مخاطبان را جذب شما کند. به خاطر داشته باشید، که صفحه فرود بسته به اهداف شما باید طراحی شود و حتما نباید درباره فروش باشد. می‎توانید از مخاطبان‎تان اطلاعات بیشتری مثل شماره تماس یا ایمیل، در این صفحه دریافت کنید تا با داشتن این اطلاعات، در بازه‎های زمانی متفاوت و از طریق کمپین‏ها و کانال‎های دیگر، آن‎ها را درگیر پلن‎های بازاریابی خود کنید. سعی کنید تا صفحه فرود کاربر پسند طراحی شود و پیام‏های شما به صورت دقیق و  کوتاه باشد.

نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‌های اینفلونسر اینستاگرام

اگر به این نکته‎ها توجه کنید، کمپین ‎ای اینفلونسر اینستاگرام شما موفقیت بسیار بیشتری خواهند داشت. این روش‏ها، شیوه‌های مناسب برای انواع کسب و کارها هستند و یک رکورد ثابت را ثبت می‎کنند. اگر هنوز از کمپین‎های اینفلونسر اینستاگرام در بازاریابی خود استفاده نمی‎کنید، از امروز شروع کنید.

پلتفرم‎هایی برای ارتباط بین اینفلوئنسرها و برندها وجود دارند. چنکا بزرگ‎ترین و معتبرترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که پل ارتباطی‏ای موثر و با اعتماد را بین برندها و اینفلوئنسرها ایجاد کرده و شما می‌توانید از طریق چنکا کمپین‌های تبلیغاتی خود را با اینفلوئنسرهای مناسب در اینستاگرام اجرا کنید و میزان سودآوری خود را افزایش دهید. تبلیغ در اینستاگرام یکی از روش‌های موثر دیجیتال مارکتینگ دارند. برای انتخاب یک کمپین تبلیغاتی مناسب نکاتی وجود دارند، بهتر است نکاتی برای انتخاب یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ایده‌آل را در این باره بخوانید.نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‌های اینفلونسر اینستاگرام

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *