نکاتی برای انتخاب یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ایده‎آل

نکاتی برای انتخاب یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ایده‎آل

رسانه‌های اجتماعی به مکان‎هایی برای انتشار انتقادات و توصیه‌ها به صورت دهان به دهان تبدیل شدند. اصطلاح اینفلوئنسر تقریبا در همه جا استفاده می‎شود. کارشناسان معتقدند به کسانی که به طور دائم در فضای مجازی، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، اینفلوئنسرها می‎گویند. شما می‎توانید با آن‎ها به عنوان عامل نفوذی برای گسترش کسب و کارتان و افزایش طرفداران‎تان میان مخاطبان ارتباط برقرار کنید. نکاتی برای انتخاب یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ایده‎آل وجود دارند که بهتر است بیشتر درباره آن‎ها بدانید.

برای شناخت اینفلوئنسرهای مناسب باید مواردی را در نظر بگیرید تا متوجه شوید رفتار آن‎ها نه تنها نسبت به برند، محصول یا خدمات شما آگاهی ایجاد می‎کند بلکه مخاطبان را تحریک کرده و به سمت اهداف شما هدایت می‏کنند.

به طور قطع کاربری با چند هزار دنبال‏کننده نام تجاری شما را به صورت موثر می‎تواند گسترش دهد. با این حال، اگر آن‎ها افرادی مرتبط با صنعت شما نباشند، رفتارها و پست‎های آن‏ها روی مخاطبان اثر نمی‎گذارند.

چرا شما به اینفلوئنسرها در اینستاگرام احتیاح دارید؟

امروزه میلیون‏ها مشتری هستند که خرید آنلاین دارند. برای این، آن‌ها تقریبا هر ثانیه جست‌وجوی دقیقی روی برندها و محصولات انجام می‌دهند. با وجود فعالیت فروشگاه‎های آنلاین، این عده توسط تبلیغات دیجیتالی احاطه می‎شوند. این عیب بزرگی برای تقریبا تمامی برندهای تجاری است که هزینه زیادی هم برای تبلیغات آنلاین صرف می‌کنند.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ راه‎حلی به عنوان همکاری برندها با اینفلوئنسرها یا گروهی از آن‎ها، را برای همه برندها پیشنهاد می‎دهند. اگر شما خواستار شنیده و دیده شدن میان آشفتگی و ازدحام تبلیغات آنلاین هستید، به اینفلوئنسر مارکتینگ احتیاج دارید.

اینستاگرام یک کانال رسانه‎ای به سرعت در حال رشد با میلیون‎ها دنبال‎کننده با جامعه قوی‎ای از اینفلوئنسرها است. اما سوال این است که چگونه اینفلوئنسرهای مناسب با برند یا محصول خود را پیدا کنیم؟ در حقیقت پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب کار دشواری نیست و تنها ممکن است پیگیری و مشارکت با آن‎ها کمی زمان‌‎بر باشد. شما به برقرای ارتباط بلند مدت با مردم نیاز دارید تا آن‎ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. برای این کار باید در میان مردم نفوذ کرده و خودتان را به آن‏ها نشان دهید. این کار را می‎توانید از طریق اینستاگرام انجام دهید. شما با استفاده از اینفلوئنسرها می‎توانید محتوای تاثیرگذاری را تولید کنید و روی مخاطبان تاثیر داشته باشید.


بهتر است بدانید نکاتی برای تضمین موفقیت کمپین‎های اینفلونسر اینستاگرام وجود دارد، آن‎ها را بخوانید


نکاتی برای انتخاب کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام ایده‎‏آل:

به طور اساسی ممکن است کمپین‎های تبلیغاتی ۳ هدف زیر را به صورت جدا یا مشارکتی دنبال کنند:

۱- آگاهی و معرفی برند

۲- آگاهی و معرفی یک محصول یا خدمات

۳- آگاهی و معرفی یک رویداد

شما باید یک رویکرد منحصر به فردی را برای گسترش هر یک از این موارد بالا در اینستاگرام انتخاب کنید. این بدان معنی است، انتخاب کمپین اینفلوئنسر مناسب برای موثر بودن بازاریابی برند، محصول یا رویداد تاثیر زیادی دارد.

اگر دنبال ارتقای یک رویداد از طریق اینستاگرام هستید، می‎توانید از اینفلوئنسرها استفاده کنید. یک دعوتنامه برای حضور در رویدادتان برای آن‏ها ارسال کنید تا با گزارشی که اینفلوئنسرها به طور زنده از مراسم شما منتشر می‎کنند، رویدادتان را پوشش دهند و مخاطبان‏تان را از اتفاقاتی که در رویدادتان می‎افتد باخبر کنند. علاوه بر این می‎توانید به آن‎ها اجازه دهید تا قبل از برپایی رویدادتان، هیاهویی را در اینستاگرام ایجاد کنند تا قبل از آن، دنبال‎کننده‎های جدیدی را جذب کنید.

یک راه عالی برای افزایش ارزش رویدادها و ایجاد آگاهی درباره برندها، محصولات و خدمات استفاده از هشتگ‎های کمپین‎های اینفلوئنسری است. با استفاده از هشتگ، اینفلوئنسرهای هدف‌تان را روی یک موضوع خاصی متمرکز می‎کنید. این امر به ایجاد انسجام محتوا و اینفلوئنسرها میان چندین رسانه اجتماعی کمک می‎کند.

با انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب می‎توانید کمپین‎های تبلیغاتی موثری را برای بالا بردن آگاهی از برندتان ایجاد کنید تا اینفلوئنسرها محتوای تولید شده درباره برندتان را میان مخاطبان به اشتراک بگذارند. همچنین با استفاده از کمپین‎های تبلیغاتی می‏توانید روی جریان ترافیک و میزان آن نظارت داشته باشید. این کار توسط لینک‎ها یا کدهای منحصر به فردی که به اینفلوئنسرها می‎دهید امکان‎پذیر است.

در کمپین‎های تبلیغاتی برای معرفی برند، محصول و خدمات، می‎توانید محتوای خود را طوری تولید کنید تا هر سه مورد را به صورت ترکیبی پوشش دهند. با این کار اعتماد مشتریان را نیز افزایش می‎دهید. اگر اینفلوئنسرهای انتخابی شما، معرفی برند، محصول یا خدمات‏تان را میان محتوای خود به کار ببرند، کمپین‎های موثرتری خواهید داشت. در این صورت اینفلوئنسرها در همکاری با شما، قابل اعتمادتر، دلسوزتر و جذاب‎تر هستند.

پلتفرم‎هایی برای ارتباط بین اینفلوئنسرها و برندها وجود دارند. چنکا بزرگ‎ترین و معتبرترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که پل ارتباطی‏ موثر و با اعتماد را بین برندها و اینفلوئنسرها ایجاد کرده و شما می‌توانید از طریق چنکا کمپین‌های تبلیغاتی خود را با اینفلوئنسرهای مناسب در اینستاگرام اجرا کنید و میزان سودآوری خود را افزایش دهید. تبلیغات اینستاگرام یکی از روش‌های موثر دیجیتال مارکتینگ دارند. برای دانستن موفقیت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر است ۵ شاخص برای اندازه‎گیری موفقیت کمپین‎های اینفلوئنسر مارکتینگ را بشناسید.نکاتی برای انتخاب یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ایده‎آل

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *