960x0

شش چیزی که فقط اینفلوئنسرها می توانند برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورند

در سال‌­های اخیر، اینفلوئنسر مارکتینگ از محبوبیت بالایی برخوردار شده است و بسیاری از برندهای بزرگ جهان رویکردهای اینفلوئنسر مارکتینگ را به نحو وسیع و هدفمندی با راهبردهای بازاریابی خود ترکیب کرده‌اند. این رویکرد، جنبه­‌های مثبت و برجسته­‌ای دارد و عمدتا متکی به رسانه‌­های اجتماعی و شیوه قدیمی ارتباط و بازاریابی دهان به دهان (WOM) است.

این روزها اینفلوئنسرها با ایجاد موج در دنیای بازاریابی دیجیتال، برندها در بازاریابی آخرین محصولات و خدماتشان کمک می­‌کنند. براساس مطالعات صورت گرفته و تجربیات متخصصان اینفلوئنسر مارکتینگ، اینفلوئنسرها یازده برابر بازگشت سرمایه بیشتری نسبت به دیگر شبکه­‌های بازاریابی دیجیتال برای برندها رغم می­‌زنند. همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ مؤثرترین شیوه برای خلق محتوای قابل اعتماد و دستیابی به مخاطبان مرتبط و متعهد برای برندها و محصولاتشان است.

علیرغم تبلیغاتی که صورت گرفته است، ممکن است برای برخی بازاریاب‌­ها، جای شگفتی باشد که چرا اینفلوئنسرها این همه اهمیت دارند. برای پاسخ به این پرسش، برخی از مزیت­‌های منحصربه فردی را که اینفلوئنسرها برای کسب و کار شما به ارمغان می­‌آورند، شرح می­‌دهیم:

۱٫ قرار دادن چهره یک شخص در کنار برند شما
اولین و مهم­ترین مزیت کار با اینفلوئنسرها این است که آن­ها آدم‌­های واقعی هستند. با توجه به این که اینفلوئنسرها نسبت به چهره­‌های مشهور بازگوپذیرتر هستند، می‌توانند به برندها کمک کنند تا بیشتر به مخاطبانشان در سطوح شخصی و فردی متصل شوند. به جای بازاریابی برند از طریق یک پیام عمومی، برندها می­‌توانند بر روی ارسال پیام از طریق آدم­‌های واقعی تکیه کنند و اینفلوئنسرها با افزودن اثر خود بر پیام، آن را منحصربه فرد و جذاب می­‌کنند.

۲٫ دستیابی به مخاطبان ویژه بیشتر
تبلیغات بنری آنلاین به دلیل ظهور فناوری­‌هایی مانند AdBlock در حال تنزل هستند. این فناوری‌­ها به کاربران امکان مسدود کردن این گونه تبلیغات را از نمایش بر روی مرورگرها می‌­دهد. طبق آمار PageFair، استفاده از AdBlock تنها در سال ۲۰۱۶، افزایش ۳۰ درصدی داشته است، و اکنون ۱۱ درصد کاربران اینترنت تبلیغات را بر روی دستگاه­‌های خود مسدود می­‌کنند.

اگر کاربران بیشتری تبلیغات را بر روی مرورگرهای خود مسدود کنند، برندها راه دشواری برای دستیابی به مخاطبان هدف خود خواهند داشت. در مورد اینفلوئنسرها، مردم به طور خاص آن­‌ها را دنبال می‌کنند و خواستار محتوای آن­‌ها هستند. به این معنی که محتوای تبلیغاتی برند در مشارکت با اینفلوئنسرها می تواند به طور مؤثر به مخاطبان هدف آن دست یابد. تعداد این مخاطبان می­تواند حداقل چند هزار نفر و یا حتی میلیون­ها نفر باشد – که برای یک کمپین قابل توجه است.

علاوه بر این، اینفلوئنسرها در حوزه‌­های خاص، مانند بازی و فناوری، آرایش و مراقبت از پوست، مد و استایل، غذا و سبک زندگی و غیره دارای تخصص هستند. علاقه مردم به این حوزه­‌های خاص است که موجب می­‌شود خواهان و دنبال کننده محتوای آن‌­ها باشند. بنابراین اگر برند محصولات خود را از طریق اینفلوئنسرهای مرتبط تبلیغ کند، قادر به دستیابی به مخاطب انبوه و مرتبط است.

۳٫ قابل اعتمادتر کردن محتوای برند
اینفلوئنسرها محتوای فوق العاده­‌ای خلق می­‌کنند. در واقع، به دلیل تبحر در خلق محتواست که به جایگاه تاثیرگذاری رسیده­‌اند. محتوایی که خلق می‌کنند اصیل و قابل اعتماد است، حتی اگر قرار باشد محتوای تبلیغاتی باشد. این مساله، صرفنظر از اینکه محتوا اصیل باشد و یا محتوایی باشد که برند برای آن پول پرداخت کرده است، مشارکت مخاطبانشان را حفظ می‌کند.

مطالعه­‌ای که در Linqia انجام شده، نشان می‌دهد محتوای اصیل و قابل اعتماد، بزرگترین مزیت کار با اینفلوئنسرها بوده است. هشتاد و نه درصد بازاریابانی که در مطالعه شرکت داشتند معتقد بودند، اینفلوئنسر مارکتینگ به این دلیل سودمند است که به آن‌­ها کمک می­کند محتوای قابل اعتمادی برای برند خود خلق کنند. هر چه محتوای قابل اعتماد بیشتر باشد، توانایی برند را برای کسب اعتماد مخاطبان هدف، افزایش می‌­دهد.

با این حال، برندها باید مراقبت این موضوع باشند که مانعی برای بروز خلاقیت اینفلوئنسرها نباشند. برخی بازاریابان تمایل دارند اینفلوئنسرها را در خلق محتوا، محدود کنند که باعث می شود محتوا، اعتبار و اصالت خود را از دست بدهد. این یکی از بزرگترین اشتباهات در اینفلوئنسر مارکتینگ است.

۴٫ افزایش نرخ مشارکت
بالا رفتن نرخ مشارکت در پست‌­های اینفلوئنسرها، به دلیل همین محتوای قابل اعتماد و جذاب است. در واقع، اینفلوئنسرها مشارکت بیشتری را به میانگین تبلیغات آنلاین موجب می‌­شوند.

سایت Smart Insights از ابزارهای گوگل برای پی بردن به آخرین معیارها در نرخ تبلیغات کلیکی جهانی (CTRs) استفاده کرد. آن­‌ها متوجه شدند که میانگین CTR تبلیغات در میان تمام اشکال آن، تنها ۰/۰۵ درصد است. نرخ مشارکت برای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ متوسط خیلی بیشتر از این مقدار است. Rhythm One، مطالعه‌ای را بر روی ۷۶ برنامه اینفلوئنسری مشتمل بر ۸٫۷۰۰ اینفلوئنسر ترتیب داد. نرخ متوسط مشارکت در تمام برنامه­ها ۲/۰۱ درصد بود.

علاوه بر این، NewsWhip در مطالعه خود دریافت، پست‌­هایی که اینفلوئنسرها بابت آن از برند پول دریافت کرده بودند نرخ مشارکت بالاتری نسبت به پست­‌های معمول خود برندها داشتند. برای برندهایی مانند JetBlue، پست­‌های اینفلوئنسرها نرخ مشارکتی، ۱۰۲ برابر بالاتر از پست­های متعلق به خود برند داشتند.

نرخ مشارکت بالاتر احتمالا بر این واقعیت استوار است که اینفلوئنسرها کاملا توانایی جذب و درگیر کردن یک مخاطب را دارند. اینفلوئنسرها قادرند حتی در تبلیغاتی­‌ترین پست­‌ها، عنصر سرگرم کننده‌­ای ایجاد کنند که مخاطبان را به خود جذب کند. آن‌­ها می‌­توانند از صدای منحصربه فرد خود جهت خلق داستان­‌های جالب درباره برندها و محصولاتی که تبلیغ می‌کنند، استفاده کنند.

۵٫ کسب اعتماد مخاطبان هدف
چنانچه قبلا اشاره شد، محتوای قابل اعتماد خلق شده توسط اینفلوئنسرها می­‌تواند به برقراری اعتماد در میان مخاطبان هدف بیانجامد. Twitter و Annalect متوجه شدند که کاربران به همان اندازه که به پیشنهادهای دوستان خود اطمینان دارند، به پیشنهادهای اینفلوئنسرها نیز اعتماد می­‌کنند.

پس با اطمینان می توان گفت که اگر یک اینفلوئنسر برند و یا محصولی را به دنبال کنندگان خود پیشنهاد دهد، شانس خوبی وجود دارد که بخش عمده‌ای از این مخاطبان تحت تاثیر قرار بگیرند. بسیاری از آن‌­ها سعی می‌کنند اطلاعات بیشتری در مورد آن برند و یا محصول بدست آورند، و بسیاری از آن‌ها در نهایت خریدی را انجام می‌­دهند.

۶٫ بازگشت سرمایه (ROI) بهتر
مزیت دیگر اینفلوئنسرها این است که آن‌­ها بازگشت سرمایه بالاتری را نسبت به شبکه‌­های سنتی تبلیغات برای برندها رقم می‌زنند. طبق داده‌­های سایت Tomoson، اینفلوئنسر مارکتینگ در کنار ایمیل مارکتینگ، مقرون به صرفه­‌ترین شبکه­‌ها برای دستیابی به مشتریان تازه است. بازایابان به ازای هر یک دلاری که در اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه می‌کنند، به طور متوسط حدود ۵/۶ دلار بدست می‌­آورند.

مطالعه Rhythm One که قبلا به آن اشاره شد به این نتیجه دست یافت که برنامه‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۶ به ازای هر یک دلاری که هزینه کرده‌اند، قادر به تولید ۶۹/۱۱ دلار در کسب ارزش رسانه (EMV) بوده‌اند.

TapInfluence و Nielsen Catalina Solutions با مشارکت همدیگر برای تعیین این که چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ برای ۵۰۰ شرکت غذایی درآمد ایجاد کرده است، مطالعه‌­ای انجام دادند. در این مطالعه، پی بردند که بازگشت سرمایه اینفلوئنسر مارکتینگ ۱۱ برابر بیشتر از بازگشت سرمایه در تبلیغات سنتی بوده است.

این‌ها شش مزیت منحصربه فرد کار با اینفلوئسرهاست. اگرچه برخی از مزیت­‌ها تنها توسط اینفلوئنسرها بدست نمی‌­آید، اما تاکنون اینفلوئنسرها نتایج بهتری را در جنبه‌­های مختلف تبلیغات، نسبت به دیگر اشکال تبلیغ برای برندها و محصولاتشان رقم زده‌اند.

منبع:
Forbes.com

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *