شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است. کسب و کارهایی که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‎کنند ۳۷% نگهداری مشتری بیشتری نسبت به کسانی که از این نوع بازاریابی دهان به دهان استفاده نکرده‌اند، دارند. براساس گزارشی که Forrester منتشر کرده، ۸۰ درصد خرید مدل‎های بیزینسی B2B و B2C، از نوع پیشنهادهایی است که در بازاریابی دهان به دهان به وجود آمده‎اند. بهتر است شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را بدانید.

این را باید در نظر داشته باشید که در بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ جنبه‎های مثبت و منفی وجود دارند، اما استفاده از اینفلوئنسرها ارزش تجاری برند، کسب و کار و محصول شما را تحت تاثیر قرار می‎دهند و تقریبا نتایج این روش دیجیتال مارکتینگ به سرعت و در بازه زمانی تعیین شده به دست می‎آید.

اما چگونه می‎توان یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد کرد؟ در اینجا راهنمایی وجود دارد که نکاتی را درباره اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ارائه می‎دهد، بهتر است شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را که در زیر آمده است، بدانید:

۱- برای چه کسانی؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم در هر نوع بازاریابی انجام می‌دهند این است که آن ها سعی می‌کنند هر کسی که به آن‎ها پول پرداخت می‎کنند را پیدا کرده و به سمت آن‎ها شیرجه بزنند. شما باید گروه کوچکی از مردم را هدف قرار دهید. شما باید کسی باشید که ذهن این مردم برای حل مشکل‎تان می‎خوانید.

بنابراین چگونه این کار را می‌توانید انجام دهید؟ باید مخاطبان هدف را بهتر از آنچه که انجام می‎دهید، بشناسید. به همین دلیل است که شما باید گروه‎های کوچکی از مخاطبان‎تان را هدف قرار دهید و پیام خود را روشن‎تر و واضح‎تر به سمت آن گروه پرتاب کنید.

جمعیت‎شناسی یکی از راه‎های شناخت جامعه هدف‎تان است. شما می‎توانید به گروهی از مخاطبان‎تان از طریق شناخت بعضی از اعضای کمپانی‎تان برسید. همچنین می‎توانید خودتان را عضوی از جامعه مخاطبان‎تان تصور کنید. سپس شروع به پرسیدن این سوال‎ها بکنید:

– مشتری شما در اطرافش چه می‎بیند؟
– آن‎ها از دوستان، خانواده و هر کس دیگری که با آن‎ها در ارتباط هستند مثل همکاران چه چیزی می‎شنوند؟
– آن‌ها چه فکری و چه احساسی دارند؟ چه چیزی برای‌شان مهم است؟ مهم‎ترین احساسات آن‌ها چیست؟
– مشتریان چه می‎گویند و چه کاری انجام می‎دهند؟ نگرش آن‌ها چیست؟
– آن‌ها از چه چیزی رنج می‎برند؟ بزرگترین ناامیدی و مشکل آن‌ها چی هست؟
– مشتریان چه چیزی از انتخاب شما به دست می‌آورند؟ آن‌ها با محصول شما چه خواهند کرد؟

شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

۲- به خیالات خود پایان دهید

قبل از اینکه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را شروع کنید، به خیالات خود پایان دهید و بعد شروع کنید.

شما باید اهداف مورد نظر از اجرای کمپین‎تان را بشناسید. این به شما کمک می‌کند که بودجه‌ای را که برای رسیدن به اهداف‎تان نیاز دارید، را تعیین کنید. از مشخص کردن شاخص‌های کلیدی (KPI) خود که در ذهن‌تان داشتید مطمئن شوید تا با اندازه‌گیری این شاخص‎ها از موفقیت کمپین‎تان آگاه شوید.

این شاخص‎ها می‎تواند نمونه‎های زیر باشد:

– رسیدن به مخاطبان
– تعداد بازدیدها
– میزان علاقه‌مندی
– افزایش دنبال‌کنندگان
– افزایش میزان فروش
و …

شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ


۵ شاخص برای اندازه‎گیری موفقیت کمپین‎های اینفلوئنسر مارکتینگ را بخوانید!


۳- از انتخاب اینفلوئنسر مناسب مطمئن شوید

قبل از اینکه اینفلوئنسر کمپین‌های خود را انتخاب کنید، درباره آن‎ها تحقیق کنید. با توجه به جامعه مخاطبان هدف‎تان و شاخص‌های کلیدی که تعیین کردید، اینفلوئنسرهای مناسب با اهداف‎تان را انتخاب کنید. با انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان خواهید داشت. اینفلوئنسرها نماینده‎ای از کمپانی، برند و کسب و کار شما هستند. به نوعی در واقع صدای شما در رسانه‎های اجتماعی می‌باشند. اگر در انتخاب اینفلوئنسرهای خود دقت نکنید و آن‎ها متناسب با اهداف و کسب و کار شما نباشند، در بلند مدت آسیب بیشتری را به شما می‎زنند.

شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

۴- تولید محتوا را به اینفلوئنسرها بسپارید

اینفلوئنسرها شخصیتی خاص و جذاب هستند و این مورد توجه مردم است. به همین دلیل نیازی نیست شما محتوا را تولید کنید. در واقع شما باید اجازه دهید تا اینفلوئنسرها براساس شناختی که از مخاطبان خود دارند، محتوای خلاقی تولید کنند. او قبل از همکاری با شما، نسبت به مخاطبانش شناخت پیدا کرده و می‌داند که دنبال‌کنندگانش چه چیزی را می‎بینند و چه چیزی را می‎پسندند. شما می‌توانید در تولید محتوا به آن‎ها نکاتی را پیشنهاد دهید و کمک‎شان کنید. دست آن‎ها را برای گذاشتن محتوا و زمان آن باز بگذارید تا آن‎ها با کمال میل و شور و اشتیاق کارشان را بکنند. اینگونه خود آن‎ها هم در مسیر اهداف شما تلاش خواهند کرد و به نوعی خودشان را شریک شما می‎دانند.

شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

۵- همیشه از اینفلوئنسرهای بزرگ استفاده نکنید

وقتی اسم اینفلوئنسر می‏آید، صاحبان کمپانی‌ها، کسب و کارها و برندها فکر می‌کنند هرچقدر در کمپین‎های‎شان از افراد صاحب‎نام یا کسانی که دنبال‎کنندگان بیشتری دارند استفاده کنند، موفق‌تر خواهند بود. اما این بهترین استراتژی نیست، مخصوصا زمانی که شما تازه شروع به کار کرده‌اید.

شما باید به اینفلوئنسرهای مناسب خود برسید. ممکن است اینفلوئنسرهایی با تعداد دنبال‌کنندگان کمتر، برای جامعه مخاطبان شما جذاب‎تر باشند و با استفاده از آن‎ها به میزان ROI بیشتری برسید. علاوه بر این ارتباط با افرادی که کمپین‌هایی اجرا نکرده‎اند یا تنها چند کار را انجام داده‎اند به مراتب راحت‌تر و ارزان‎تر است.

شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

۶- پیگیری، اندازه‎گیری و تجزیه و تحلیل

کار شما پس از تولید محتوا و انتشار آن توسط اینفلوئنسرها به پایان نرسیده است. شما باید نتایج را بررسی کنید و براساس آمار به دست آمده، شاخص‌های کلیدی (KPI) در نظر گرفته شده را تجزیه و تحلیل کنید. این بررسی‌ها تنها برای محتواهایی که پست می‌شوند نیست و شما باید آمار ترافیک و تعداد فروش را هم بررسی کنید. بعد از به دست آمدن نتایج شما می‌توانید اهداف خود را بررسی کنید، در صورت پیشرفت کمپین‌های بیشتری اجرا کنید و اگر موفقیت کمتر از انتظارتان داشتید اهداف‎تان را بهبود یا تغییر دهید.

در صورت عدم موفقیت یا نتیجه نامطلوب، با بررسی‌های انجام شده مشکل‌ها را پیدا می‌کنید و برای رفع آن‌ها راه‌حل‎هایی طراحی خواهید کرد. با توجه به این موضوع کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ یک بازی طولانی مدت است.

بنابراین نتایج کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را دنبال و بررسی کنید، میزان اثربخشی آن را اندازه‌گیری کرده و معیارهای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا از نتیجه و ضربه‎ای که می‌زنید مطمئن شوید.

شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

برای موفقیت در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به نکات گفته شده در این باره حتما توجه کنید تا با استفاده از این روش دیجیتال مارکتیگ به بهره‎وری بیشتری در کسب و کار خود برسید.

چنکا بزرگ‎ترین و معتبرترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که پل ارتباطی‏ موثری را بین برندها و اینفلوئنسرها ایجاد کرده و شما می‌توانید با اعتماد هرچه بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی خود را با اینفلوئنسرهای مناسب در اینستاگرام اجرا کنید و میزان سودآوری خود را افزایش دهید. تبلیغات اینستاگرام یکی از روش‌های موثر دیجیتال مارکتینگ دارند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *