راهنمایی برای بازاریابی در اینستاگرام

راهنمایی برای بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام با داشتن بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال در محبوبیت از توییتر در سال ۲۰۱۶ سبقت گرفته است. این شبکه اجتماعی که الان یک شبکه نوظهور نیست به دلیل جذابیت بصری توجه مردم و کمپانی‌ها را جلب کرده است. این جذابیت به حدی است که برندها در این پلتفرم سرمایه‌گذاری می‌کنند. این را باید بدانید که اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک به ارزش ۱ بیلیون دلار خریداری شد. در اینجا راهنمایی برای بازاریابی در اینستاگرام آمده است، با چنکا همراه باشید.

اساس اینستاگرام در به اشتراک‌گذاری تصویر ساخته شده و ارتباط با لایک، کامنت و اشتراگ‌گذاری شکل می‌گیرد، در این شبکه اجتماعی مخاطبان می‌توانند، عکس و ویدیو همراه کپشن به اشتراک بگذارند و لایک، کامنت و … دریافت کنند. این موضوع اینستاگرام را حائز اهمیت کرده است. اینستاگرام میان چهار پلتفرم بزرگ رسانه‌های اجتماعی یعنی توییتر، فیسبوک و لینکدین، منحصر به فردترین آن‌ها است. از این رو اگر می‌خواهید کسب و کار خود را از طریق اینستاگرام معرفی کرده و محصولات و خدمات خود را ارائه کنید، باید روی محتوای خود دقت بسیاری داشته باشید و در واقع استراتژی بازاریابی محتوای شما باید روشی را دنبال کند.

بهتر است بدانید که اکثر کاربران اینستاگرام را جوانان تشکیل می‌دهند، آن‌ها درک دیجیتالی بیشتری نسبت به دیگر پلتفرم‌ها دارند. ۵۹% کاربرها بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند و ۳۱% کاربران از طریق این شبکه اجتماعی بیش از ۷۵ هزار دلار درآمد دارند.

یک عکس= هزار کلمه

همانطور که گفتیم اینستاگرام بر پایه اشتراک‌گذاری عکس ساخته شده است. هرچقدر کیفیت عکس‌ها خوب و موضوع‌هایی که انتخاب می‌کنید، خاص و همچنین مناسب کسب و کار و هدف‌تان باشد، کاربران بیشتر جذب شما خواهند شد. حساب‌های موفق اینستاگرام سبک قابل تشخیصی دارند.

راهنمایی برای بازاریابی در اینستاگرام

به اصول پایبند باشید

تصاویری با کیفیت بالا و دقیق طوری که بیننده‌ها به سرعت آن‌ها را درک کنند، بهترین نتایج را ایجاد می‌کنند. به اساس اینستاگرام توجه کنید و این را بدانید که عکس‌های جذاب و با کیفیت مخاطبان بیشتری را جذب کسب و کار شما می‌کند. برای پست‌های خود اصولی را در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. انگیزه مخاطبان را با گذاشتن عکس‌های که ممکن است در وب‌سایت‌ها پیدا کنند، پایین نبرید.

به جزئیات توجه داشته باشید

اینستاگرام مکانی برای بیان داستان برندتان با انتشار تصاویر مناسب با پروژه شما است. بنابراین جزئیات مهم هستند و به آن‌ها توجه کنید. فراتر از کیفیت و وضوح عکس، هر تصویر باید عنصری داشته باشد تا احساسات مخاطبان را تحریک کند.


درباره ارتباط بازاریابی دهان به دهان با اینفلوئنسر مارکتینگ چه می‌دانید؟!!


عکس ها را ساده نگه دارید

از استفاده پس‌زمینه یا عناصر مبهم که موضوع اصلی عکس شما را پنهان می‌کند، اجتناب کنید. عکس‌های به شدت خودمانی یا بزرگ، ممکن است موضوع محتوای شما را پنهان کند، پس به آن‌ها اعتماد نکنید. در عوض لحظه‌ای را ثبت کنید که مشخص نباشد آن را در استودیو گرفتید. سعی کنید عکس‌های شما زنده و ساده باشد.

زمانبندی همه چیز است

کاربران اینستاگرام به سرعت در این شبکه اجتماعی پست می‌گذارند و در واقع در هر لحظه تعداد زیادی پست منتشر می‌شود. یک کاربری که هر روز صبح اینستاگرام خود را چک می‌کند، پستی که شما دیروز بعدازظهر گذاشته‌اید را از دست می‌دهد. زمان مناسبی را برای انتشار پست‌های خود انتخاب کنید. برای این کار کافی است مخاطبان هدف‌تان را بشناسید و بدانید بیشترین استفاده آن‌ها از اینستاگرام چه زمانی است. البته زمان مناسب انتشار پست به عوامل متعددی مثل ایده، برنامه‌های کاری و مناطق زمانی متفاوت و … نیز بستگی دارد. در نتیجه شما برای انتشار پست‌های‌تان باید تست انجام دهید. یک برنامه ارسالی را تنظیم کرده و آن را پیش ببرید، نتیجه مشارکت در پست‌های مشابه را در زمان‌های متفاوت مقایسه کنید.

یکی دیگر از اهمیت‌های زمان‌بندی، توانایی پاسخ سریخ به نظرات و کامنت‌ها است. عدم انجام سریع این کار می‌تواند به معنای از دست رفتن فرصت برای برقراری ارتباط با مخاطب باشد که این در واقع ضربه زدن به خود است.

راهنمایی برای بازاریابی در اینستاگرام

استفاده از افراد تاثیرگذار

افراد تاثیرگذار یا همان اینفلوئنسرها راه نفوذی خوبی برای جذب مخاطبان است. این افراد روی مخاطبان خود تاثیر زیادی دارند و می‌توانند برند، محصول و خدمات شما را معرفی کنند. البته این معرفی از سوی اینفلوئنسرها باید به صورت خلاقانه باشد. اینفلوئنسرها در عوض این معرفی، محصولی را به رایگان دریافت می‌کنند یا در قبال، هزینه‌ای را به آن‌ها پرداخت می‌کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ ترند جدیدی در دنیای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۷ است.

کمپانی‌ها باید در انتخاب اینفلوئنسرها دقت کنند. انتخاب اینفلوئنسرهای نامناسب داستان‌ها و نتیجه‌های بدی را برای برندها دارند و حتی باعث شکست کمپین‌ها می‌شوند. به طور مثال اسکات دیزک Scott Disick، به طور تصادفی نام برندی که نماینده‌اش بود را در راهنمایی‎های خود هنگام ارسال پست، استفاده کرد و این کار نتیجه بدی را برای آن برند داشت.

کسب و کارها به اینفلوئنسرها برای پیش بردن اهداف خود نیاز دارند. در این راستا باید به اینفلوئنسرها در تولید محتوا آزادی عمل دهند، البته روی خروجی آن‌ها نظارت داشته باشند به طوری که مثل اسکات دیزک نشود.

تبلیغات اینستاگرام می‌تواند برند را گسترش دهد، ارزش را تقویت کند و تبدیلات بیشتری تولید کند. شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای مختلف در اینستاگرام، مخاطبان بسیاری بدست آورید کافی است عجله کنید. برای درک بهتر این موضوع بهتر است ۸ نکته برای تبلیغات موفق اینستاگرام را بخوانید.

اینفلوینسر مارکتینگ یکی از ترندهای بازاریابی آنلاین است و کسب و کارها در داخل کشور از این روش بازاریابی استقبال کرده‌اند. صاحبان برند و کسب و کار مشتاق به اجرای کمپین با اینفلوئنسرها هستند. در این میان چنکا توانسته بین برندها و اینفلوئنسرها ارتباطی موثر ایجاد کند. برای مطالعه فاکتورهای کلیدی در اینفلوئنسر مارکتینگ و فضای اینستاگرام میتوانید به Blog.chanka.ir مراجعه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *