اینفلوئنسر مارکتینگ را درست انجام دهید

اینفلوئنسر مارکتینگ را درست انجام دهید!

۷۳% از بازاریابان می‌گویند بودجه زیادی را برای اینفلوئنسر مارکتینگ تخصیص می‌دهند. ۷۱% از مشتریان تمایل دارند خریدشان را بر مبنای گفته ‌های اینفلوئنسر ها انجام دهند. ۷۰% جوانان به اینفلوئنسر ها بیشتر از سلبریتی‌ها اطمینان دارند.

توجه کنید اینفلوئنسر به طور عام به فردی که در موضوعی خاص تاثیرگذاری زیادی بر افراد جامعه دارد می‌گویند حال با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی افرادی هم در این شبکه‌ها مخصوصا اینستاگرام از قدرت تاثیرگذاری بالایی بهره‌مند شدند. بنابراین با پدیده‌ای به نام اینفلوئنسرهای اینستاگرام روبه‌رو هستیم که برندها از طریق دسته دوم محصول یا خدمات خود را معرفی می‌کنند. دلیل این که تبلیغات در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها بازدهی بیشتری نسبت به انواع دیگر تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات کلیکی و تبلیغات در صفحات اینستاگرام دارد، این است که افراد به انتخاب خودشان اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند بنابراین سبک زندگی آن‌ها را می‌پسندند و در رفتار خرید خود خواسته یا ناخواسته پیرو رفتار اینفلوئنسرها قرار می‌گیرند.

گروهی بر این باورند که ما در حباب اینفلوئنسرها گرفتار شدیم که به زودی زمان ترکیدنش فرا می‌رسد. البته به نظر می‌رسد این روند تبلیغات توسط اینفلوئنسرها رو به اتمام نیست بلکه تغییرات اساسی و قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد و در جهت مثبت گام برخواهد داشت. توجه به این موارد می‌تواند به شما در انتخاب اینفلوئنسرها کمک کند:

همکاری بلند مدت برندها و اینفلوئنسرها

برندها باید اینفلوئنسر خود را اگاهانه انتخاب کنند و به همکاری بلند مدت با آن‌ها فکر کنند. چرا که اینفلوئنسر وقتی پیشنهاد بهتری از رقیب دریافت کند ممکن است قبول کند و این امر تبعات زیادی برای برند در پی خواهد داشت. پس تصمیم به همکاری با کسی که در سبک زندگی خود و به مرور محصول شما را نشان دهد، تصمیمی استراتژیک است و می‌تواند در نشان دادن چهره برند نقش موثری داشته باشد.

میکرواینفلوئنسرها

همان‌طور که حتما تا الان تجربه کردید قیمت ماکرو اینفلوئنسرها بسیار بالا است و کار کردن با آن‌ها بسیار سخت و پر ریسک است. اما جای نگرانی نیست چرا که تعداد زیادی میکرو اینفلوئنسر وجود دارد که بسیار مشتاق به همکاری با شما هستند و می‌توانید با قیمت بسیار پایین با تعداد بیشتری از آن‌ها کار کنید. به عنوان مثال می‌توانید با بودجه‌ای که برای اینفلوئنسر مارکتینگ خود تعیین کرده‌اید با دو نفر با فالوور بالای یک میلیون کار کنید یا اینکه با ۱۰ میکرو اینفلوئنسر با فالوور ۱۰ الی ۵۰۰ هزار نفر.

خلاق باشید

در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی خود خلاقیت و نوآوری به خرج دهید و تا حد ممکن از دادن محتوای آماده به اینفلوئنسرها خودداری کنید. اجازه دهید آن‌ها به روش خودشان شما را معرفی کنند. به عنوان مثال اگر با ۱۰ اینفلوئنسر کار کنید این به معنی آن است که شما به ۱۰ طریق مختلف و به هر گروه از مشتریان هدف خود از طریق فرد تاثیرگذار همان دسته معرفی شدید.

اینفلوئنسر مناسب برند خود را انتخاب کنید

این مهم‌ترین امر در اینفلوئنسر مارکتینگ شما است و در ابتدای امر اتفاق می‌افتد، پس باید بیشترین دقت را صرف آن کرد. اولین اینفلوئنسری که پاسخ شما را داد یا کسی که پایین‌ترین قیمت را پیشنهاد بدهد لزوما بیشترین تاثیرگذاری را به وجود نمی‌آورد حتی ممکن است برایتان تبعات منفی هم داشته باشد. پیشنهاد می‌شود در این مرحله از مشاوره متخصصان این حوزه و افرادی که به کار با اینفلوئنسر ها اشراف کامل دارند استفاده کنید.

واقعیت چیست؟

آیا واقعا اینفلوئنسری که کیف ۱۰ میلیون تومانی را تبلیغ می‌کند، خودش از آن استفاده می‌کند؟ معلوم است که نه! در بهترین حالت اینفلوئنسر محصولی را تبلیغ می‎کند چون فقط از آن خوشش می‌آید نه انکه لزوما از آن استفاده کند. پس بیایم واقع‌بین باشیم و انتظارمان را تعدیل کنیم تا از گشتن در اینستاگرام و دیدن تبلیغات اینفلوئنسرها لذت ببریم با علم به اینکه این افراد هدف‌شان فریب دادن ما نیست بلکه از موقعیتی که دارند برای کسب درآمد استفاده می‌کنند و در این میان ما را هم از دنیای رنگارنگ تبلیغات و محصولات جدید به روشی خلاقانه آگاه می‌کنند و البته که در این میان سود اصلی را برند می‌کند. همان‌طور که تا قبل از این هم همین گونه بود حال با روش‌های قدیمی‌تر و چه بسا نخ‌نماتر. پس بیایید به جای معترض بودن به این نوع تبلیغات از اینکه با روش‌های زیبا و خلاقانه این تبلیغات برایمان به نمایش گذاشته می‌شود خوشحال باشیم! و بدانیم که ما همیشه حق انتخاب داریم و این ما بودیم که انتخاب کردیم اینفلوئنسر را دنبال کنیم.

یک دیدگاه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *