از آینده اینفلوینسر مارکتینگ با خبر شوید

از آینده اینفلوینسر مارکتینگ با خبر شوید

اینفلوینسر مارکتینگ به سرعت در حال شناخته شدن و رشد در کانال‎‏های بازاریابی آنلاین است. در یک نظرسنجی که  Tomosonانجام داده است، ۲۲% بازاریابان تایید کردند که اینفلوینسر مارکتینگ در بدست آوردن مشتری آنلاین سرعت بیشتری را برای‌شان ایجاد کرده است. تقریبا ۶۰% برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش تخصیص بودجه برای اینفلوینسر مارکتینگ است و ۷۰% بازده بیشتری از سرمایه‌گذاری‌شان را دریافت می‌کنند

آینده برای این مدل از بازاریابی روشن به نظر می‌رسد. اینفلوینسرها برای رشد خود و افزایش اعتبار و نفوذ میان مردم، در حال تلاش برای ایجاد محتوای معتبر و متمایز برای انواع بازاریابی‌ها هستند. با این حال، با افزایش محبوبیت و بودجه‌های بزرگتر، زمینه اینفلوینسر مارکتینگ رقابتی و پیچیده‌تر می‌شود. با اینکه ممکن است در برخی موارد اثربخشی کمپین‌ها کاهش یابد، اما بازاریابان که به دنبال تعامل بهتر با مشتری‌ها هستند باید از روش‌هایی که روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد استفاده کنند که اینفلوینسرها روی مخاطبان نفوذ زیادی دارند.

پیش‌بینی آینده ترند اینفلوینسر مارکتینگ

۱- میکرو اینفلوینسرها نفوذ بیشتری خواهند داشت:

میکرو اینفلوینسرها تاثیرگذارهایی هستند که تعداد مردمی که آن‌ها را دنبال می‌کنند معمولا بیشتر از ۱۰۰٫۰۰۰ نفر نیستند. تعداد دنبال‌کنندگان این اینفلوینسرها بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ نفر متغیر است و معمولا بلاگرها، مدیران اجرایی، کارشناسان و متخصصان جامعه آن‌ها را تشکیل می‎دهد. آن‌ها قابل احترام و تمجید از سوی جامعه‌ای خاص هستند. برندها بیشتر و بیشتر به دنبال استفاده از خدمات خود توسط مشتریان هستند، زیرا اغلب آن‌ها کمپین‌های تعاملی قوی‌ای را هدایت می‌کنند. مخاطبان میکرو اینفلوینسرها معمولا محتوای تولیدی آن‌ها را دنبال می‌کنند و اعتماد بیشتری در مخاطبان نسبت به آن‎ها ایجاد می‌شود. در نتیجه این اینفلوینسرها به سمت مشهور شدن می‌روند. از این رو، وابستگی کامل به سلبریتی‎ها کاهش پیدا می‌کند. ابزار مدیریت و شناسایی اینفلوینسرها، برندها را قادر می‌سازد تا بهترین اینفلوینسرها را برای یک کمپین خاص شناسایی کنند. همچنین برندها می‌توانند یک استراتژی جامعی برای کار با تعدادی اینفلوینسر، اندازه‌گیری شاخص‌های تعیین شده و ایجاد مهارت‌های مختلف طراحی کنند.

میکرو اینفلوینسرها نفوذ بیشتری خواهند داشت


شش نکته برای اجرای یک کمپین اینفلوینسر مارکتینگ را بدانید


۲- به قدرت گروهی دست پیدا خواهید کرد:

با انتخاب چند اینفلوینسر و میکرو اینفلوینسر، میان قدرت گروهی که معمولا بین ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۱ میلیون دنبال کننده دارند، قرار خواهید گرفت. جامعه مخاطبان آن‎ها به شدت تحت‌تاثیر محتوای آن‌ها هستند. برای سر و کار داشتن با مخاطبان موردنظر و پیدا کردن آن‌ها، استفاده از اینفلوینسرها یک راه آسان و راحت است. کمپین‌های اینفلوینسر مارکتنیگ با استفاده از این قدرت، متوسط هزینه سرمایه‌گذاری را به سرعت افزایش می دهند. با انتخاب مشتریان احتمالی و پیدا کردن جامعه هدف، پیدا کردن اینفلوینسر مناسب آسان‌تر خواهد شد زیرا آن‌ها در ایجاد محتوای منحصر به فرد برای مخاطبان خود باهوش هستند و در این مورد خلاقانه عمل می‌کنند.

به قدرت گروهی دست پیدا خواهید کرد

۳- کارکنانان به زودی تبدیل به تاثیرگذارها می‌شوند:

شرکت‌ها برای حمایت از کارکنان خود و برندشان شروع به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌کنند، زیرا کارکنان یک کمپانی اغلب بزرگ‌ترین و معتبرترین نماینده‌های یک برند هستند. از آنجا که اغلب اعتبار یک برند به رفاه و سلامت کارکنان ارتباط مستقیم دارند، صاحبان کسب و کار باید در حمایت از کارکنان خود تلاش کنند. برخی از کارکنان زمینه تبدیل به اینفلوینسر شدن را دارند و کمپانی‌ها می‌توانند آن ها را پیدا کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. از سوی دیگر مشتری‌ها به آن‌ها اعتماد می‌کنند زیرا این کارکنان اطلاعات خاصی درباره آن برند، محصول و خدمات‌شان دارند که دیگران از این اطلاعات بی‌خبرند. همچنین این کارکنان می‌توانند برند، محصولات و خدمات کمپانی خود را به مشتریان توصیه کنند. حمایت از این کارکنان در مواردی خاص از اهمیت زیادی برخوردار است که در وضعیت سازمان تاثیر بسزایی دارند.

کارکنانان به زودی تبدیل به تاثیرگذارها می‌شوند


اینستاگرام برای کسب و کار: ۵ نکته تبلیغ در اینستاگرام


۴- یک سیستم بهتر برای اندازه‎گیری رسانه‎های اجتماعی متقابل

برندها و اینفلوینسرها باید یک رویکرد چند کاناله را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده و آن را افزایش دهند. ارائه محتوا در کانال‎های مختلف رسانه‌های اجتماعی، زیاد مناسب نیست. می‌توان با استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری از محتوای مناسب و میزان تاثیرگذاری آن‎ها برای هر کانال آگاه شوید. از این رو، در آینده حتما یک سیستم بهتر اندازه‌گیری اختراع خواهد شد که توسط آن به میزان تاثیرگذاری اینفلوینسرها در کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی نمره می‌دهد. این سیستم با توجه به ماهیت کمپین و کانال مورد استفاده، اندازه‌گیری های لازم را انجام خواهد داد. با استفاده از این سیستم در آینده از میزان برقراری ارتباط اینفلوینسر با مخاطبان در یک رسانه خاص نسبت به دیگر کانال‌های رسانه‎های اجتماعی آگاه می‌شوید.

یک سیستم بهتر برای اندازه‎گیری رسانه‎های اجتماعی متقابل

اگرچه ممکن است ماهیت تحولات در این زمینه تا حدودی از پیش‌بینی‌های امروز متفاوت‌تر باشد، اما اکنون اینفلوینسر مارکتینگ به سرعت در حال افزایش است. این روش دیجیتال مارکتینگ به عنوان قوی‌ترین ابزار بازاریابی شناخته شده است، پس رد و توجه نکردن آن کار دشواری است. با طراحی کمپین‌های دقیق، انتخاب اینفلوینسرهای مناسب و هماهنگی بین برندها و اینفلوینسرها، می‌توان به رشد کسب و کارها و افزایش درآمد رسید.

اینفلوینسر مارکتینگ یکی از ترندهای بازاریابی آنلاین است و کسب و کارها در داخل کشور از این روش بازاریابی استقبال کرده‌اند. صاحبان برند و کسب و کار مشتاق به اجرای کمپین با اینفلوئنسرها هستند. در این میان چنکا توانسته بین برندها و اینفلوئنسرها ارتباطی موثر ایجاد کند. برای مطالعه فاکتورهای کلیدی در اینفلوئنسر مارکتینگ و فضای اینستاگرام میتوانید به Blog.chanka.ir مراجعه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *