ارتباط بازاریابی دهان به دهان با اینفلوئنسر مارکتینگ

ارتباط بازاریابی دهان به دهان با اینفلوئنسر مارکتینگ

در گذشته نه چندان دور یعنی همین چند سال پیش تقریبا تمام کسب و کارها برای تبلیغات خود، از روش‌های سنتی مثل تبلیغات در رادیو، تلویزیون و بازاریابی حضوری استفاده می‌کردند. اما اکنون با نگاه به شیوه مدیریت کسب و کارها، می‌بینیم که کمپانی‌ها بیشتر از فضای بازاریابی مدرن برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند، البته هنوز روش‌های سنتی در برنامه‌ریزی تبلیغاتی شرکت‌ها جای دارند ولی در کنار بازاریابی آنلاین، کم رنگ‌تر هستند.

بازاریابی دهان به دهان یکی از روش‌های سنتی تبلیغات است که هنوز هم جوابگوی نیازهای تبلیغاتی کمپانی‌ها را برطرف می‌کند. تنها تفاوت این نوع بازاریابی با قدیم در نحوه استفاده از آن است. در گذشته بسیاری از کسب و کارها از این روش استفاده می‌کردند اما تقریبا اکثر آن‌‎ها نسبت به این موضوع آگاهی نداشتند.

حرف از دهان قاپیده می‌شود

بگذارید این طور بیان کنیم: زمانی که شما وسیله‌ای به طور مثال پیراهنی را می‌خرید و احساس خوشایندی نسبت به آن دارید و از خریدتان به هر دلیلی راضی هستید آن را به دیگران توصیه کرده و یا فروشگاهی که از آن خرید کرده‌اید را به دوستان و آشنایان‌تان معرفی می‌کنید تا از آنجا خرید کنند. همچنین ممکن است دوستان و اطرافیان‌تان درباره خرید شما بپرسند و شما درباره آن فروشگاه، رضایت‌تان از خرید و حتی رفتار پرسنل آنجا، با دوستان‎تان صحبت کنید و روی آن‌ها تاثیر بگذارید. دوستان و اطرافیان در مقابل دیگر تبلیغات‌ها نسبت به حرف‌های شما تاثیرپذیری بیشتری دارند. این در واقع همان بازاریابی دهان به دهان است که دیگران درباره برند، محصول یا خدمات شما با اطرافیان خود صحبت کنند و روی آن‌ها تاثیر بگذارند.

در گذشته مردم اطلاعات را از سوی رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و نشریات دریافت می‌کردند و این اطلاعات محدود بودند. اما اکنون با گسترش فضای مجازی و دنیای وب، اطلاعات بسیاری با دسترسی راحت و آسان در اختیار مردم قرار گرفته است. این گستردگی اطلاعات باعث شده تا مردم آگاهی بیشتری نسبت به هر چیزی داشته باشند و در نتیجه به قدرت بیشتری دست پیدا کنند. مردم با استفاده از این قدرت می‌توانند هر چیزی را به سمت‌وسویی که دوست دارند سوق دهند و جریان‌های فضای مجازی را هدایت کنند. این جریان‌ها به قدری قوی هستند که روی مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … تاثیر می‌گذارند. در واقع رشد فضای مجازی روی شیوه زندگی، ارتباطات افراد، انتخاب‌ها، کسب و کارها و … تاثیر گذاشته است.

ارتباط بازاریابی دهان به دهان با اینفلوئنسر مارکتینگ


از آینده اینفلوئنسر مارکتینگ با خبر شوید !


رنگ و بوی بازاریابی دهان به دهان

استراتژی بازاریابی دهان به دهان با گسترش فضای مجازی رنگ و بوی دیگه‌ای به خود گرفت. در حال حاضر هیچ محدودیتی در بازاریابی و تبلیغات وجود ندارد. اینترنت همه چیز را برای همه آسان کرده است. کافی است که شما روش‌های مناسب با اهداف‌تان را پیدا کنید تا بتوانید مخاطبان را جذب برند، محصول یا خدمات خود کنید.

یکی از پلتفرم‌های مناسب که بستری عالی را برای بازاریابی دهان به دهان دارد، اینستاگرام است. اینستاگرام اکنون به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و به خصوص در ایران تبدیل شده است. در هر حوزه‌ای که فعالیت دارید، می‌توانید مخاطبان خود را در اینستاگرام پیدا کنید و از راه تبلیغات در صفحات اینستاگرام آن‌ها را جذب کنید.

امروزه مردم می‌خواهند بشنوند، ببیند و یاد بگیرند اما زمان آن‌ها محدود است. شما باید پیام خود را در کوتاه‌ترین زمان و به صورت مختصر منتشر کنید تا بتوانید مخاطبان خود را جذب کنید. اینستاگرام پلتفرمی بصری و محبوب است که دسترسی آسان آن باعث شده تا بتوانید پیام‌های خود را فوری ارائه دهید.

با استفاده از اینستاگرام می‌توانید از روش بازاریابی دهان به دهان، مردم را نسبت به برند، محصول و خدمات خود آگاه کرده و آن‌ها را به سمت خود جذب کنید. یکی از بهترین روش‌هایی که الان ترند جهانی هم است می‌تواند بازاریابی دهان به دهان را پوشش دهد، استفاده از افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) در شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ می‌باشد. این افراد در شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارند و بین افراد شناخته شده‌اند و تاثیر زیادی روی مخاطبان خود دارند. آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مشارکت زیادی با مخاطبان خود ایجاد کرده‌اند و روی آن‌ها و انتخاب‌های‌شان تاثیر می‌گذارند. اینفلوئنسرها همان راه برای بازاریابی دهان به دهان است که می‌توانید از تاثیرگذاری آن‌ها برای معرفی برند، محصول و خدمات خود استفاده کنید.

اهمیت اینفلوئنسرها را در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ خود دست کم نگیرید. این روش که ترند جدیدی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است مورد پسند کمپانی‌ها و برندهای بزرگ نیز بوده است. حتی اگر کسب و کار کوچکی هستید می‌توانید از این روش برای افزایش آگاهی برند در میان مخاطبان خود استفاده کنید. قبل از رفتن سمت اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بهتر است راهنمایی برای بازاریابی در اینستاگرام را بخوانید.

چنکا معتبرترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که پل ارتباطی‏ موثری را بین برندها و اینفلوئنسرها ایجاد کرده و شما می‌توانید با اعتماد هرچه بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی خود را با اینفلوئنسرهای مناسب در اینستاگرام اجرا کنید و میزان سودآوری خود را افزایش دهید. تبلیغات اینستاگرام یکی از روش‌های موثر دیجیتال مارکتینگ دارند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *